top of page

אני יכול לבד! ומתי לא?

עד כה בארץ היה נהוג להזמין מדביר כאשר רואים, או אפילו חושדים, במכרסמים בבית או בגינה כיוון שלא היה מענה פשוט להתמודדות עצמאית עם מזיקים אלו. כמובן שמלכודת העץ הקלאסית תמיד היתה קיימת בשוק ואכן לעיתים היא עושה את העבודה, אך הרבה פעמים אני שומע תלונות על היעילות החלקית של פתרון זה, ואי הנוחות בחשיפה למכרסם המת. מלכודות הקפיץ העשויות מברזל אפילו גורמת לזב דם מה שיכול לגרום לחשיפה למחלות המועברות דרך עכברים וחולדות.

פתרון אחר להדברת עכברים באופן עצמאי הוא על ידי צלילים אולטראסונים או אלקטרומגנטים הבוקעים מהמכשירים אלקטרונים וגורמים לרעשים לא נעימים עבור המזיקים ובכך מרחיקים את העכברים מאיזור הבית. הבעיה עם פתרון זה היא שהוא שמרחיק את העכברים רק בתחומי הגלים ומעבירם לחצרות בתים אחרים, שם הם יכולים להתרבות ולחזור כאשר המכשיר אינו פעיל.

ישנם פתרונות המאפשרים הרחקה של המכרסמים ללא סכנה של חזרתם על ידי מלכודות המאפשרת שיחרור של העכברים באיזורים פתוחים ולא מאוכלסים, כמו מלכודות ״התפוס ושחרר״ של טומקאט. רצוי לזכור שמלכודות אלו יעילות כאשר מדובר בהימצאותם של מספר עכברים (עד 10 עכברים), ולכן פתרון זה רצוי לשימוש עצמאי אך ורק כשמדובר בבעית מכרסמים קטנה. אני כן מציע לפנות למדביר מקצועי כאשר מדובר בבעיה של הרבה עכברים או חולדות (כשרואים כמויות גדולות של גלילי צואה או סוגים שונים היכולים להעיד על בעיה קשה יותר). הפתרונות של טומקאט ומוצרי הדברה בשיטת ״עשה זאת בעצמך״ נפוצים כאשר מדובר במכרסם בודד או כמה מכרסמים. הם אינם מהווים תחליף למדביר מקצועי במקרים מסויימים. למרות זאת הזמנת מדביר מקצועי להדברת עכבר או חולדה בודדים, אינה נחוצה כיוון שניתן לפתור את הבעיה בהנחת מלכודות ביתיות (ישנם סוגים המונעים חשיפה לעכבר בכלל כמו ״מלכודת הספין״ של טומקאט המאפשרת זריקה של המלכודת עם המכרסם המת ישירות לפח) וכך ניתן גם לחסוך הרבה כסף. לרוב במקרים של עכבר בודד גם המדביר המקצועי משתמש במלכודות ביתיות ואינו בהכרך נותן ערך מוסף.

אני מקווה שהצלחתי לעשות קצת סדר בראש.

עד פעם הבאה,

טום

הפוסטים החמים
ארכיון הפוסטים
חיפוש לפי תיוג
bottom of page