top of page

אביב הגיע ואיתו גם המכרסמים!

הרבה פעמים שואלים אותי מה הם הסימנים ל ״מכת עכברים״? התשובה שלי אינה מעודדת כלל כיוון שרוב השנה המכרסמים ישנם בסביבת הבית וסביר להניח שגם אם אתם חושבים שאין לכם עכברים או חולדות באיזור מגוריכם, כנראה שאתם טועים. התערבתי עם חבריי על זאת מספר פעמים בעבר, ואכן כאשר הם מניחים את המלכודת עם הפתיון הם מגלים למחרת שיש להם ״אורחים״ בבית או בחצר.

למרות זאת, למכרסמים יש נטייה לצאת מביתם בתדירות יותר גבוהה כאשר הטמפרטורות בחוץ עולות בגלל מגוון סיבות:

  • לרוב יש יותר אוכל בחוץ בחודשי האביב והקיץ, בין אם זה פירות שגדלים על העצים או עטיפות ושאריות אוכל שאנשים משאירים בחצרות, גינות, ומקומות ציבוריים.

  • מחזורי ילודה השנתיים של העכברים הם לרוב בחודשי האביב כאשר מזג האוויר מתחמם והתנאים למחייה אידיאליים.

  • בחודשי האביב המכרסמים היותר צעירים נוטים לנדוד בחיפוש בית חדש בקרבת מקורות מזון.

  • ישנם יותר פתחים ואפשרויות כניסה לבית מאשר בחודשי החורף. כאשר מזג האוויר מתחמם רובנו פותחים מרפסות וחלונות ולעיתים המכרסמים מנצלים את הזדמנויות ונכנסים לתוך הבית.

כדי להתמודד עם הבעיה, בין אם היא מאובחנת או לא, אני ממליץ קודם כל לדאוג לניקיון הבית וסביבתו מאוכל ושתייה כדי להפוך את איזור מגוריכם לפחות אטרקטיבי למכרסמים. בנוסף, רצוי להקפיד לסגור את פתחי הבית אשר יכולים לשמש למכרסמים כניסה, ולמקם מלכודות באיזורים קרובים לאוכל כמו מטבח, מזווה, ואפילו מחוץ לבית לאורך המבנה או בסמוך לדלת המרפסת או החצר. מקום שרובנו שוכחים למגן מפני מכרסמים הוא המחסן, המשמש מיקום אידיאלי למכרסמים בגלל הדחיסות של חפצים והחושך, שבחסותו הם מסתתרים.

אני תמיד ממליץ ״להקדים תרופה למכה״ ולהיערך נגד הופעת המכרסמים הגדלה בתקופה זו, כדי שהתופעה לא תהפוך לבלתי ניתנת לשליטה.

מקווה שעזרתי :)

טום

הפוסטים החמים
ארכיון הפוסטים
חיפוש לפי תיוג
bottom of page